مجله مرزکده

تلویزیون شیائومی برند خوشنام چینی

تلویزیون شیائومی مدل 4sاین روز ها در بازار نام شیائومی به یکی از برندهای قدرتمند و نام آشنا درعرضه الکترونیک در جهان تبدیل شده که در زمینه موبایل ،تکنولوژی،لوازم خانگی و …. توانسته جا پایی بزرگان این عرصه بگذارد با این حال در ایران محصولاتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب را وارد این بازار کرده ،ما در این مقاله میخواهیم در مورد تلویزیون شیائومی به طور کامل توضیح بدیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

   

در مورد برند شیائومی

کلاه شیائومی

نام شیائومی برگرفته از آیین بودا به معنی برنج و ارزان که سیاست اصلی شرکت برای فتح بازار است. این شرکت از نماد عروسکی به اسم میتو با کلاهی معروف به نام اوشانکا ( کلاهی برگرفته از سربازی شجاع و دلاور چینی به نام لی فنگ که در ارتش آزادی بخش خلق چین در سالهای ۱۹۶۲ شجاعت های زیادی را به جا گذاشت )یکی از برتریهای شرکت شیائومی استفاده از ۳ مدیر از مدیران موفق گوگل در حوزه فناوری است که کمک شایانی به پیشرفت این شرکت بزرگ داشته اند.در سال ۲۰۱۰ ،بعد از تاسیس و معرفی محصول خود این شرکت اعلام کرد تمام محصولات خود را تنها با ۵% سود عرضه خواهد کرد، این فرصتی عالی برای مصرف کننده ها بود تا با یک قیمت پایین تر یک محصول با کیفیت بالاتر رو تهیه کنند.

 

 

 تلویزیون شیائومی

بیشتر ما ایرانی ها بعد از شنیدن اسم شیائومی به یاد گوشی های این برند می افتیم اما شیائومی در لوازم صوتی تصویری مخصوصاً تلویزیون شیائومی توانسته محصولاتی با کیفیت عالی در اختیار مصرف کننده های خود قرار بده.تلویزیون های شیائومی ساخت چین هستند.اما همانند گوشی های این برند از کیفیت ساخت بالای برخوردار هستند . چند مدل که در سایت مرزکده موجود است عبارت اند از :

Mi TV 65 4s Mi TV 55 4s Mi TV 43 4s mi TV 32 4a

اندازه تلویزیون شیائومی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

هرچند در بازار ایران تنها سری های ۴ و ۵ بیشتر موجوده ما نیز تمرکز اصلی خود را روی این مدلها میگذاریم.

طراحی شیائومی

 

 

طراحی و شکل ظاهری

شکل ظاهری تلویزیون های شیائومی خیلی به مدلهای ال جی سری نانو نزدیک شده که طراحی زیبا و قابل قبولی داره. هرچند هنوز اول کار شیائومی هست و میتوان در آینده ی رقیب بزرگتری برای تلویزیون های سامسونگ ، الجی ، سونی این سه برند قوی باشد.

 

 

پردازنده تلویزیون شیائومی

شیائومی از پردازنده قدرتمند Cortex A57 چهار هسته ای ۶۴ بیت در تلویزیون های خود استفاده کرده که این امر باعث شده تصاویری و فیلم های روان را تجربه کنید هرچند برای بهتر اجرا شدن تصاویر از پردازنده گرافیکی Mali نیز استفاده کرده که جای هر ایرادی را از این تلویزیون ها گرفته است.پردازنده تلویزیون های شیائومی

 

ایراد بزرگ تلویزیون های شیائومی

کیفیت تصویر شیائومی

 

بزرگترین مشکلی که بیشتر گریبان گیر گیمرها شده افت فریم یا فریم ریت تصاویر است، یعنی تصاویری با سرعت بالا را به صورت تار نشان می دهد فریم ریت استفاده شده در این تلویزیون ها ۶۰ هرتز است در حالی که باید نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی یا بالاتر را در نظر می گرفت که خود یک ایراد برای این تلویزیون ها برای خوره های گیم است.(تعداد دفعاتی که تلویزیون برای نمایش تصویر خودش را به روز میکند، یعنی تصویری جدیدرا نمایش میدهد نرخ نوسازی می گویند و از کلمه اختصاصی Hz و نوشتاری فارسی هرتز برای نمایش آن استفاده میشود.مقدار هرتز هرچه بیشتر باشد، کیفیت به روز رسانی تصاویر در صحنه های اکشن و پرتحرک افزایش می یابد و در نتیجه تصاویری روان تر اجرا خواهد شد.)

     

زاویه دید گسترده

در تمام تلویزیون های شیائومی از تکنولوژی زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه استفاده شده که در هر گوشه از تلویزیون به یک اندازه میتوان دیدی یک دست و بدون افت کیفیت داشت.

زاویه دید

 

 

 

 

 

سیستم عامل تلویزیون شیائومی

شیائومی در تلویزیون های خود از سیستم عامل محبوب اندروید استفاده کرده تا کاربر به راحتی به محتوای دلخواه خود دست پیدا کند. این سیستم عامل محبوب یکی از حرفه ای ترین رابط ها بین تلویزیون و کاربر است که با استفاده از حافظه ۸ گیگابایتی خود و اتصال به اینترنت تجربه جدید و متفاوت را برای شما ایجاد خواهد کرد.سیستم عامل اندروید

کیفیت صوتی تلویزیون شیائومی

صدای تلویزیون

یکی از مهمترین بخش های یک تلویزیون کیفیت سیستم صوتی است، برای تماشاگر هیجان نگاه کردن به یک فیلم یا یک بازی را چند برابر خواهد کرد. خوشبختانه تلویزیون شیائومی با استفاده از تکنولوژی های از قبیل Dolby Audio , Dolby Atmos و DTS توانسته صدای عالی را به کاربر ارائه دهد.

کنترل هوشمند شیائومیکنترل هوشمند تلویزیون شیائومی

شیائومی تلویزیون های خود را به وسیله ریموت کنترل های هوشمند مجهز کرده است.تا این تلویزیون های هوشمند دیگر چیزی کم نداشته باشند.این کنترل ها حتی از فرمان صوتی گوگل هم پشتیبانی می کنند.تا به راحتی به دنیای وب گردی دست پیدا کنید.

کلام پایانی

حال میتوان در مورد تلویزیون های شیائومی عنوان کرد یک تلویزیون هوشمند و قیمت مناسب که راه زیادی برای پیشی گرفتن از رقیب های خود ندارد. هرچند ضعف های در دل خود جا داده اما هنوز اول کار هستند و میتوانند چند سال دیگر در حوزه صوتی و تصویری جایگاه بالاتری رو نصیب خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *